Golfutstyr, ski, sykler og annet sportsutstyr inngår ikke i den tillatte bagasjevekten for innsjekket bagasje og håndbagasje, men kan bestilles mot et tillegg i prisen.
I noen tilfeller kan du bestille plass til f.eks. sykkel og golfbag når du bestiller reisen her på ving.no, eller senere på din bestilte reise på Min Side.
Obs! Det er begrenset plass til sportsutstyr på flyet, så bestill i god tid.
Har du bestilt transport fra flyplassen til hotellet, kan du ta med deg golfbagen/sykkelen på bussen, hvis det er plass (kan ikke bestilles på forhånd). På enkelte destinasjoner må du også betale et gebyr for transport av sykkel. Kostnaden for transporten varsles og betales direkte på destinasjonen ved ankomst.
Har du med egen rullestol, leverer du den ved innsjekkingen. Har du bestilt rullestolassistanse sammen med reisen, får du assistanse fra du har levert rullestolen og ut til flyet.
Har du med egen rullestol på reisen, som ikke kan legges sammen, ber vi deg om å opplyse oss om dette på vår skjema for rullestoler så snart du har bestilt reisen.
På grunn av vekt- og plassbegrensninger kan flyet ha med seg et begrenset antall elektriske rullestoler.
Krav til rullestolen
• Den skal være utstyrt med tørrbatteri eller gelebatteri.
• Batteriet skal være godt festet til rullestolen.
• Batteriet skal være frakoblet og godt isolert for ikke å risikere kortslutning.
Vi anbefaler at du leier en transportbag fra Airshells for å redusere risikoen for skader på spesialbagasjen under transporten. Du bestiller din bag direkte på Airshells' nettside og henter den på avreiseflyplassen før du flyr. Da vil utstyret ditt fly trygt. Les mer her.
Har du bruk for å ta med medisinsk utstyr på reisen som f.eks. respirator, CPAP, ilt, stomitilbehør eller lignende, skal det godkjennes av flyselskapet.
Når du har bestilt reisen skal du derfor fylle ut vårt skjema for medisinsk utstyr.
I enkelte tilfeller tillates det hund eller katt på Sunclass Airlines' flyvninger. Det tillates kun i lasterom/cargo, og er ikke tillatt i cabinen. Det er kun visse flytyper som har oppvarmet lasterom.
Dette må søkes om på forhånd, og flyselskapet trenger informasjon om mål og vekt på buret, samt vekt på dyret. Husk at du må ha vært dyrets eier i mer enn 3 måneder for at du skal få det med det med på reisen. Du må også ha pass og vaksiner i orden. Du kontakter Sunclass Airlines på tlf. +4723115251.
Kjæledyr tillates som hovedregel ikke på våre hoteller. Kjæledyr er ikke tillatt på busstransporten.
Flyr du med rutefly varierer reglene mellom de forskjellige flyselskapene. Les på hjemmesiden deres for å finne ut hva som gjelder for akkurat ditt flyselskap.
Er din bagasje skadet eller forsinket, og du flyr med Sunclass Airlines, kan du se på Sunclass sine hjelpesider hvordan du skal forholde deg.
Flyr du med et annet flyselskap er det de du skal kontakte. Du finner flyselskapet på billetten din, på Min Side under din bestilte reise eller under din reise i Vings app.
Finn flyselskapets kontaktopplysninger.
Har du spørsmål om reisen kan du få svar på vår kundeserviceside, hvor du også finner våre kontaktopplysninger.